Friday, March 11, 2011

17feb - hari kedua @ JB and Bandar Tenggara, Kulai

ok. hari kedua ye. sila baca elok2. duduk diam2 kat kusi tu eh. nanti jatuh plak.

masa hari kedua tu, dapat call dari radhi. taim tu tengah lepak2 kat bilik hotel sambil layan muvi ape tah kat tv tu. dia kata kes postponed. of koz la mood ilang kan. sbb awal pagi lagi dia dah bangun siap2 nak ke court. kalau aku pon bengang gak. takkan la dah tau pospon takleh nak bgtau kan kan kan? perlu ke sampai dirik kite smpi sana baru tau kensel. ermm memang buleh mendatangkan marah. tapi aku lagi suke sbb buleh spend more time kat KULAI hehe.

then tunggu sampai radhi dtg balik hotel. pastu kami decide nak terus zasss ke kulai petang tu jugak after lunch and check out from the hotel.

dalam kesempatan itu...

fokus on the next pic. view daripada "opis" seseorang daripada tingkat 17. bangunan Ansar.
menyempat singgah opis En Sukeri. hehe. aku sampai2 jer terus sms dia kata aku kat jb. then sempat pulak jmpe dia sat kat bawah tu. singgah sat minum pekena neskepe ais kat restoran "singgah selalu". sempat juga dikenalkan dengan Cik Radhi. anyway thanks coz layan wp kejap kat JB tu. next time aku nak soh ko bawak aku jalan2 kat jb ye Syuk! haha temanya bile lah nak ke JB lagi tu. nak tunggu org tu otstesen lagi ke?


ptg tu lepas setel ngan hotel dan kemas barang2, terus shoot all the way to Kulai.
roughly dalam sejam lebih gtu la. sbb jalan kat JB dah banyak sehala. so kene pusing2 sket. tp sebelum tu sempat singgah kt TNB jb sbb nak setel few things kat situ ngan radhi. hehe.
pusing2 then singgah kat Mee Rebus Tulang kat bawah pokok. then balik ke kulai.

journey to JB from KULAI was superb. kepala otak aku ni dok try to capture as many view as i can sbb pemandu pelancong kat sebelah tu all the way kene kenalkan dengan semua tempat sepanjang perjalanan ke Kulai. dia tak bagi aku terlelap walau sedetik lebih. hehe

yelah kalau takat nak tedo, ape lah ertinya jalan2 kan. nak kene version KUDA vs ULAR satgi. haha. macam2 tempat baru aku tengok. dan satu kesimpulan aku pasan nama tempat2 kat johor ni banyak dari huruf "S".. antaranya, Saleng. lagi ape ntah aku lupe hehe. aritu aku ada ingat banyak. nanti soh Radhi edit hehe.

dalam pada tu sempat dia tunjuk few places yg meninggalkan kesan yang mendalam kalau dia kat KL. antaranya :

1) KIT MART ke betui ke eja dia hehe.. tapi pasar basah ni mmg best sbb sangat besa menjual barang2 basah. macam GIANT, tapi kat sini lagi beso dan banyak kedai2. sayur, ikan , ayam, udang

2) GREEN POINT - ni kedai baju yg agak outstanding kat area Kulai. hehe. happen to be ada satu hal aku kene carik CIMB. then pusing nyer pusing terlepas simpang, pastu g pusing jauh hale ke depan ate nyer. haha skali tu u-turn tup2 ada satu CIMB ni betui2 bawah green point yang diperkatakannya pun heheheeheh.. so setel laa pusing2 carik CIMBenk sambil melihat keindahan alam Bandar Kulai. hehehe. mmg dah pesat membangun.

macam2 ada. soon to be like bandar PJ such as Bukit Gasing. who knows kan?
habis pusing2 tu kami teruskan journey ke Bandar Tenggara which placed Radhi's home sweet home. FSB ~ felda sungai sibol. having journey to FSB as usual akan melalui so luas kawasan kelapa sawit saujana mata memandang. seluas2nya. ermm. otw tu nampak la Felda Taib Andak tempat Mawi tu kan.

fuh at last sampai jugak umah radhi. tapi sebelum tu sempat aku prektis dialog dalam kete :

"assalamualaikum makcik.... apa khabar, sihat ke?" hehehehe.... temanya..

around 6pm++ sampai la umah radhi. @ Felda Sungai Sibol. and jangan tak tahu, ada 2 padang golf.. hehehe...

sampai umah radhi terus di sambut dengan mak ang ayah radhi. erm.
and suddenly i was thinking of my late parents. :-(


ahhh.. mata dah sleepy.. (-_-) sambung esok utk hari ketiga...



.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

Radhi Dahlan said...

Kutie, it was KIP MART laaaaa
hahahah

achique said...

oooooo............. hahhaha..
luper.. next time aku nak g sana jugak!! beli udang!!